AMACIMIZ
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisimiz, öğrencilerimizin kendisiyle ve çevresiyle barışık, karar verme ve sorun çözebilme , kişiler arası ilişki ve iletişim becerilerine sahip, kapasite ve yeteneklerini en uygun biçimde geliştiren, kendini ve içinde bulunduğu durumu doğru algılayan, başarıyı ve öğrenmeyi amaç edinmiş, araştıran, sorgulayan, üretken ve mutlu, kişisel değerleri ile toplumsal beklentileri arasında bir denge kurabilen, kendini gerçekleştiren bireyler yetiştirilmesine katkı sağlamaktadır.
NİÇİN REHBERLİK?
Okulumuzdaki Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleriyle; öğrencinin kendini bir bütün olarak tanımaya çalışmasına katkıda bulunabilecek,
-Ben kimim?
-Güçlü ve zayıf yönlerim neler?
-İlgilerim ve yeteneklerim nelerdir?
-Çevremdeki olanaklar nelerdir?
-Neler yapabilirim, gücüm nedir?
-Sınırlılıklarım nelerdir?
-Amaçlarıma ulaşmak için ne yapmalıyım? gibi soruların cevaplarını bulmalarına yardımcı oluruz.
İLKELERİMİZ
◦ Gönüllülük ◦ Gizlilik
◦ Güven ◦ Bireyin değerliliği
◦ Kişi haklarına saygı ◦ Süreklilik
◦ İşbirliği
Okulumuzda 2531 öğrencimiz ile çalışan 5 rehber öğretmen ve psikolojik danışmanımız vardır. Rehberlik servisimiz önleyici ve gelişimsel rehberlik anlayışı ile hizmet vermektedir.
ÇALIŞMA ALANLARIMIZ
EĞİTSEL REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
· Okula Yeni Başlayan Öğrencilerin Oryantasyon Çalışmaları: Okul fiziki ortamının, yöneticilerin , öğretmenlerin, rehberlik servisinin, okulun diğer çalışanlarının, okula uyumu kolaylaştıracak kuralları, ders dışı ekinlikleri ve diğer eğitim programlarını öğrencilere tanıtmak.
· Veliler ile; öğrencilerin gelişim dönemi özellikleri , davranış bozuklukları ve nedenleri , çocuğun okul başarısını arttırmada veliye düşen sorumluluklar ve ergenlik döneminde çocukla iletişim vb.konularda seminerler düzenleyerek ve bireysel görüşmeler yaparak veli ile işbirliği içinde çalışmak.
· Öğrencilere ve velilere zararlı alışkanlıklar, teknoloji bağımlılığı, zamanı etkin kullanabilme, diyabet ve beslenme, temizlik ve hijyen vb. konularda bilinçlenmelerini sağlayacak faaliyetler yapmak.
· Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini tanımalarını sağlayacak eğitsel ortamlar oluşturmak ihtiyaçlarını belirleyerek ve bireysel farklılıklarını değerlendirerek, verimli ders çalışma, sınav kaygısıyla başa çıkma yöntemleri vb. konularda bilgilendirme çalışmaları yaparak uygun eğitsel yönlendirme yapmak.
BİREYSEL REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
· Öğrenciyi tanımak ve iletişim kurma becerilerinin gelişmesine yardımcı olmak
· Okuldaki ve evdeki görev ve sorumluluklarının farkındalığını arttımak ve geliştirmek.
· Geleceği ile ilgili planlar yapabilme ve karar verme becerisini geliştirebilmesine yardımcı olabilmek.
· Ergenlik döneminin fiziksel ve hormonal değişimine uyum sağlayabilmesi için destek olmak.
· Öğrencilerimizin ihtiyaç duyduğu konularda bireysel ve grup rehberliği yapmak
· Velilerimizin ihtiyaç duyduğu ve bizim gerekli gördüğümüz konularda görüşmeler yapmak.
MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
· Öğrencinin kendini tanıması, ilgi ve yetenekleri ,tutum, değer ve beklentileri vb konularda farkındalığını arttıracak çalışmalar yapmak
· Çevresindeki eğitim olanakları ve meslekler hakkında bilgilenmesini sağlamak
· Liselere Geçiş Sistemi (LGS) hakkında öğrenci ve velileri bilgilendirici çalışmalar yapmak.
· Üst öğrenim kurumları hakkında öğrencilere bilgi vermek
Çiğdem AKÇAY
Rehber Öğretmen Psikolojik Danışman